Pertama Kali Rahsia Ini Didedahkan Kepada Anda Yang Ingin Mengajar Bayi Anda Membaca Tetapi Tak Tahu Caranya..

 

Mahu Melihat BAYI KECIL Anda PANDAI MEMBACA Ketika Umurnya BELUM PUN 1 TAHUN? JOM! PELAJARI TEKNIK MENGAJAR BAYI MEMBACA dengan MUDAH, MURAH, CEPAT dan PRAKTIKAL!

 

Ikuti jejak-jejak bagaimana saya melakukannya kepada anak saya! Berikan masa 5 minit untuk saya PERTURUNKAN SEMUA RAHSIA yang saya simpan selama ini. Anda tidak akan rugi! Yang Pasti Anda akan Sukakannya dan Bayi Seronok Mempelajarinya!

 

ANDA AKAN TERHARU DAN TAKJUB MELIHAT KEAJAIBAN BAYI ANDA PANDAI MEMBACA SEAWAL USIA 1 TAHUN. BAYI PANDAI BACA ADALAH KELEBIHANNYA DAN KEPANDAIANYA MENJADI KEBANGGAAN IBU BAPA.

 

Muat Turun Laporan Percuma "Mengapa Membaca Awal itu Penting"

Isikan nama dan alamat email anda di bawah untuk muat turun ebook ini percuma ini.

 


 

Daripada:

Wan Sazimah Wan Yaacob

(Mamahana)

 

Salam sahabat,

Terima kasih kerana memilih untuk membaca, teruskan pembacaan anda ...

 

Tahniah! sekiranya...

 

Anda baru sahaja mendapat cahaya mata pertama

Anda memang ada bayi kecil di rumah

Anda sedang mengandung dan menunggu kelahiran si comel

Atau anda baru je kahwin !

merancang2 untuk menimang cahaya mata

 

Anda merancang untuk didik anak menjadi anak yang berguna

Anda bersemangat mengajar anak anda!

Anda mahu anak anda pandai membaca dari awal lagi

Anda mahu anak anda cerdik dan pintar

Anda mahu anak anda pandai berbicara

Anda mahu anak anda TERBAIK segalanya!

 

TETAPI ADAKAH ANDA MENGHADAPI MASALAH INI ?

 

Tak tau nak ajar anak membaca

Tak tau nak beri panduan apa kepada anak sendiri

Tak tau nak ikut kaedah belajar yang mana satu

Tak tau nak jadikan anak anda bijak dan pintar

Tak tau nak jadikan dia aktif dan suka kepada bukunya

Tak tau kenapa anak jadi malas belajar

Tak tau kenapa anak jadi tak minat pada pelajaran

Tak tau kenapa anak anda hilang tumpuan dan lemah pelajaran

 

Atau ... salah satu daripada MASALAH ini ?

 

Dah banyak beli buku tapi anak tak pandai juga

 

Dah cuba pelbagai cara ajar anak,tapi satu pun tak berjaya

 

Tercari-cari cara terbaik mengajar anak membaca

 

Tidak cukup wang untuk membeli banyak buku di pasaran

 

Bercadang nak hantar anak ke nursery ternama tapi tak mampu, yurannya mahal sangat

 

Tercari-cari kaedah menjadikan anak anda pintar dan cerdas

 

Baru mengandungkan anak pertama, mencari kaedah terbaik untuk mendidik anak

 

Mengandung anak ke-2 / 3 / 4 dan keseterusnya....tapi risau sebab anak yang sebelum ini lemah pelajarannya.

 

Baru dikurniakan cahaya mata,tak tau cara optimumkan kebolehannya & kecerdasannya.

 

Seorang guru di nurseri yang berkait langsung dengan pengajaran anak tapi tak yakin nk ajar macam mana

 

Buntu dibuatnya !!

Banyak jugak masalahnya yang dihadapi oleh ibu bapa dan juga anak-anak.

 

Yang Pertama...masalah ANAK !

Anak-anak yang tak tau membaca sukar untuk memahami apa yang diajar di sekolah. Bila mereka tak faham,sudah tentu mereka tidak berminat dengan apa yang diajar. Anak-anak mula hilang tumpuan dan dah tak fokus pada pelajaran. Mereka akan alih perhatian kepada perkara lain yang lebih menarik dan diminati. Masa kecik mungkin mereka lebih suka bermain atau menonton tv je daripada belajar.Tapi bila dah besar takut anak terlibat dengan pelbagai gejala sosial seperti buli, merempit, gangster dan macam-macam perlakuan negatif!

 

Justeru apa akan jadi kepada anak ?

Anak-anak akan tertinggal dalam pelajaran

Lemah dan malas belajar / tak minat belajar

Masalah pembelajaran di sekolah,anak-anak ponteng sekolah

Akhirnya anak-anak tercicir dan gagal dalam pelajaran

Anak akan rasa rendah diri

Anak jadi tidak bijak, Keyakinan Diri ? Sudah tentu rendah dan lemah!

 

Kesan yang lebih teruk.. tentulah kepada Mak Bapak ?

Mak bapak jadi tension kerana anak tak faham dan anak susah nak diajar, jugak anak tak nak dengar cakap orang tuanya.

 

Mak bapak jadi keliru kerana tak tau nak buat macam mana.. Kalau mak bapak nak mengajar sendiri anak-anak, nak guna kaedah yang mana?

 

Timbul juga rasa marah kerana anak anak degil dan malas nak belajar. Bila anak nak jadi pandai ? Ibu bapa paksa juga anak belajar,sedangkan anak-anak tak faham apa yang diajar,apa lagi tak minat dan bosan belajar !

 

Akhirnya kecewa sebab anak tak jadi seperti yang diharapkan! Anak-anak jiran,semuanya OK ! dan pandai-pandai. Sudah tentu ibu bapa merasa rendah diri terutama bila berdepan dengan kawan dan jiran. Malu ! Ye lah... anak tak seperti yang diimpikan! Kemungkinan juga anak akan jadi mangsa kekecewaan anda !!

 

Mak Bapak Berikhtiar.... Cuba Mencari Jalan Penyelesaian...

 

Ada yg hantar anak ke Kelas Tuisyen,kot-kot boleh jadi pandai.Paksa anak belajar dan belajar! Habis duit ibu bapa sebab terpaksa bayar duit tuisyen . Beli macam-macam buku..Hantar Anak Belajar Macam2 Pakej Belajar, bukan sikit bayarannya, beratus-ratus jugak. Masuk Pelbagai Program untuk anak2 Motivasilah...... whatever Janji ... anak mau belajar dan Pandai! Tapi.... Berkesan ke?

 

Yang pasti........membazir duit semuanya!!

 

Jadi...

SEBELUM NASI MENJADI BUBUR, SEBELUM TERANTUK BARU TERNGADAH SEBELUM TERLAJAK,PERAHU HANYUT, SEBELUM MENYESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA...

 

Lebih Baik...

MENYESAL DAHULU PENDAPATAN, BURUNG TERBANG DIPIPISKAN LADA BERAKIT-RAKIT KE HULU, BERENANG2 KETEPIAN DAN BERJAGUNG-JAGUNG DAHULU...

 

BELAJARLAH ! BELAJARLAH WAHAI IBU BAPA !

BAGAIMANA NAK DIDIK ANAK DARI BABY LAGI... MASA ANAK KECIL LAGI SEAWAL USIA 4 BULAN, 5 BULAN, 6 BULAN.

BELAJARLAH ... BAGAIMANA MENGAJAR ANAK MEMBACA

KETIKA BABY BELUM PANDAI BERCAKAP LAGI

KETIKA BABY MUDAH FAHAM

KETIKA BABY MUDAH TERTARIK

KETIKA BABY CEPAT TERIMA SEMUA INPUT YANG DIBERI

KETIKA BABY SANGAT SUKA DAN ENJOY BELAJAR

EMAK DAN ABAH PUN SUKA....SERONOK...TAK TENSION!

DAN SANGAT GEMBIRA DAN BERBANGGA!!

 

TAK BOLEH KE AJAR ANAK MEMBACA BILA DIA BESAR SIKIT...

5 TAHUN KE ATAU BILA DAH MASUK TADIKA, TASKA & MACAM2 LAGI ..

 

KENAPA MESTI AJAR MASA BAYI LAGI? APA KELEBIHANNYA KALAU AJAR MASA BAYI?

 

 

DAN BANYAK LAGI KELEBIHANNYA .... NAK BELAJAR DARI SIAPA ?

 

Dari orang yang pernah mempraktikkannya!

Dari orang yang telah berjaya membuktikannya!

Dari orang yang tersenyum kerana keberhasilannya!

Dari orang yang ingin 'share' saat manis merasakannya!

Dari orang yang ajar pagi, bila petang anak dah boleh baca!

Dari orang yang nak tengok anak orang lain juga berjaya!

Dari orang yang seronok mengajarnya dan nak bagitau SATU DUNIA yang dia telah BERJAYA melakukannya!

 

BUKTINYA?

LIHAT NI .... suatu ketika dahulu

 

Anak ini Pandai Baca Ketika Usia Belum 1 Tahun Masa ni Masih Baby Lagi

 

Perkataan yang dipelajari disusun menandakan telah dibaca. Usia 14 Bulan-beratus perkataan telah Berjaya dibaca

 

Baby ni dengan mak dia(penulis) …SeRoNok BeLAjaR Perkataan yang dah dipelajari dilekatkan di belakang.

 

Sedikit cerita ............ bukan nak berbangga

Anak kecil ini mula diajar membaca ketika dia bayi lagi, ketika usia 8 bulan belum pun dapat berkata-kata! Diajar pada waktu petang dan malam saje. Tapi, diajar petang, malam dah pandai membaca. Diajar pagi, petang dah pandai membaca ( mengajar pagi hari minggu je sebab ibu bapa bekerja) Akhirnya beratus-ratus perkataan dibaca. Lepas tu,bukan perkataan saja, tapi dia dapat membaca ayat – ayat mudah yang ditunjukkan kepadanya. Memang seronok dan takjub melihat anugerah Allah kepada kami sekeluarga! Syukur Alhamdulillah.

 

Bayangkan BABY 1 Tahun Setengah dapat baca Buku ni!

 

 

dan buku ini,

 

 

Baby suka baca buku ni......hari-hari dia baca!

 

Anda Tak Percaya ?

 

Ni ... kata-kata kawan-kawan saya yang kenal dia, kata-kata cikgu2 yang pernah mengajarnya ..

 

Saya adalah sahabat Puan Wan Sazimah.Saya sering mengikuti perkembangan anak puan dan kami sering bertukar-tukar fikiran tentang isu mendidik anak sejak kecil ini. Kaedah pengajaran yang digunakan oleh penulis kepada anaknya memang menarik, bersesuaian dan efektif untuk diguna pakai bagi semua kanak-kanak dari umur 0 hingga 6 tahun. Kaedah ini bukan sahaja dapat membina penguasaan kemahiran membaca bahkan dapat membina kematangan anaknya. Daripada pemerhatian saya, saya dapati kematangan anaknya ini melebihi usianya.

 

 

Pn.Rafidah Bt Yoep Mohd Rose - Pendidik

Saya mengenali penulis agak lama kerana kami adalah rakan sejawatan. Beliau seorang ibu yang sangat komited dan menunjukkan minat yang mendalam dalam bidang pendidikan khususnya pendidikan awal kanak-kanak. Saya sangat kagum melihat beliau mengajar anaknya membaca semenjak anaknya itu masih bayi ketika berusia 8 bulan. Apa yang lebih menakjubkan apabila anaknya sudah pandai membaca ketika usianya belum pun 1 tahun! Waktu itu anaknya telah pandai membaca beratus-ratus perkatan dan mampu membaca perkataan pada papan tanda di jalan raya. Sejak kecil lagi anak ini pintar dan sangat ceria serta sangat matang. Sungguh menakjubkan anak pintar ini !

 

 

Pn.Rogayah Bt Ali - Pendidik

Saya mengenali anak puan Wan Sazimah sejak dia kecil lagi. Saya mengikuti perkembangam anak ini dari semasa ke semasa kerana dia menunjukkan perkembangan kematangan yang cepat di samping prestasi yang cemerlang dalam pelajaran. Sejak kecil anak ini sangat pandai membaca dan petah bercakap . Dia adalah kawan baik kepada anak saya. Anak saya selalu mengatakan bahawa kawannya ini sangat pandai di sekolah.

 

 

Pn.Sarah Bt Yaacob - Pendidik

Saya adalah Pengerusi PIBG Sekolah Rendah Al-Furqan,K.Kangsar iaitu tempat anak puan Wan Sazimah belajar. Saya mengenali anak ini ketika usianya 3 tahun lagi di mana ketika itu dia sangat petah bercakap dan sudah boleh membaca. Semasa di Tahun 1, dia telah mendahului pelajar-pelajar lain dari segi bacaan rumi, jawi dan juga baik dari segi pergaulan. Saya melihat anak ini seorang kanak-kanak yang sangat aktif dan matang pemikirannya.

 

 

Dr.Mohd Azalan B.Mohd Radzi

Pelajar ini pandai menghormati guru, mempunyai akhlak yang baik dan mudah memahami pelajaran yang diajar.

 

 

Pn.RuhayaJamaluddin - Guru B.Inggeris Tahun 1

Sekolah Rendah Al-Furqan ialah tempat Raihana Azmir belajar dari tahun 1 hingga ke tahun 6. Semasa di Tahap 1 lagi, anak ini telah menunjukkan keistimewaannya. Dia suka bertanya kepada guru mata pelajarannya, menyiapkan tugasan-tugasan yang diberikan lebih awal dan sering meminta guru memberikan tugasan dan latihan yang lain kepadanya. Anak ini juga menunjukkan minat yang mendalam terhadap pelajarannya di sekolah.

 

 

En.Kamaruzaman B. Che' Ya - Mudir Sek Ren. Al-Furqan

Keistimewaan anak ini ialah dia memahami kalimah Arab dengan mudahnya, pandai mempelbagaikan kaedah diberi oleh guru, cepat memahami apa yang diajar dan boleh membina ayat serta karangan dalam bahasa Arab dalam masa yang singkat.

 

 

En. Bajuri B.Idris - Guru B.Arab

Pelajar ini cepat memahami apa yang guru ajar. Dia juga sentiasa mendapat tempat pertama dalam peperiksaan di sekolah. Dia juga seorang pelajar yang mempunyai akhlak yang baik

 

 

Pn.Rosmawati Bt Yusoff - Guru B.Melayu Tahun 1

 

Selain daripada akademik,anak-anak yang diberi pendedahan awal juga banyak kelebihannya. Antara anugerah yang diberi Allah kepada anak ini ialah ;

 

Pelajar Terbaik PMR 2006 peringkat negeri
Antara Pelajar Terbaik SPM 2008 di sekolah
Menjadi Pengarah Urusan Kelab Usahawan di sekolah
Aktif dalam kumpulan nasyid mewakili sekolah
Ahli Kadet Bomba & Penyelamat & menjadi pengawas sekolah
Terlibat dengan Sukan Perak Tahun 2007
Mewakili negeri ke sukan Sukma di Terengganu 2008
Mewakili Malaysia dalam sukan petanque di Suphanburi di Thailand 2007

Belajar dalam bidang perubatan di Universiti Al-Azhar Mesir

 

Kenapa saya sibuk-sibuk tulis panduan ini ??

Macam ni la, ianya SATU Pengalaman MANIS ! Kalau Boleh, dulu rasa nak beritau pada semua orang.Tapi, saya diam je, walau pun pernah dengar mak-mak berkata !!

 

 

Ha..itu suara mak-mak yang berjaya memastikan anak dah pandai baca sebelum masuk sekolah rendah.Saya senyum je, tak jawab ape-ape pun!

 

Tu..la.. sebab saya tulis ni

 

Tahu tak Bayi Pandai Baca
Bukan 5 Tahun, Bukan 4 Tahun
Bukan 3 Tahun, Bukan 2 Tahun

 

Tapi .. BELUM PUN  1 TAHUN, BABY DAH PANDAI BACA !!!
           Baby Puan ? Baby Tuan ? kalau diajar .. BOLEH JUGA !!

 

OooPs.. siapa saya ye!

 

Nama – Pn. Wan Sazimah Bt Wan Yaacob, Suka kalau dipanggil – Mamahana

Kerjaya – sebagai pendidik di sebuah sekolah menengah di daerah bandar diraja K.Kangsar

Mula jadi cikgu – 1981 hingga kini (2011) Berkelulusan – Ijazah Pendidikan UPM

Pengalaman Mendidik / Kursus- Dengan murid-murid sekolah menengah

Pernah berkursus Pembangunan Keluarga dan Kanak-Kanak 1994

Anjuran Institut NURY ( Meningkatkan Potensi Anak-anak )

 

Pengalaman Mengajar Bayi

 

Ajar anak sendiri 19 Tahun yang lalu bersama suami tercinta(di rumah sahaja) Cita-Cita : Sangat minat nak jadikan anak- anak hebat sejak mereka kecil lagi.

 

Pencapaian yang pernah diperhatikan Terhadap Anak Sendiri

 

Usia Anak
Apa yang diajar / catatan peristiwa

 

8 bulan - 12 bulan
Membaca tak kurang drp 100 perkataan

 

1 tahun ke atas

Membaca ayat-ayat mudah - Membaca buku yang dibuat sendiri - Membaca buku cerita

 

2 tahun ke atas
Membaca buku cerita - Membaca senikata lagu - Membaca surat khabar

 

3 tahun - 4 tahun
Lancar membaca apa sahaja bahan

 

5 tahun
Mula ke sekolah tadika ( 2 bulan saje... )

 

6 tahun
Mula sekolah rendah Tahun 1 (Sek. Ren.agama swasta)

 

11 tahun
Ambil UPSR

 

14 tahun
Ambil PMR

 

16 tahun
Ambil SPM

 

17 tahun
Belajar bidang perubatan di Universiti

 

Sebenarnya saya dah lama nak kongsi pengalaman mengajar anak saya dengan ibu bapa lain yang nak jugak tengok anak mereka berjaya. Bahan2 yang saya gunakan untuk mengajar masih lagi disimpan.Hasrat murni ini menjadi kenyataan apabila saya mendapat tunjuk ajar dari En. Jamaluddin B.Bahari seorang penulis ebook (Pakarebook) dan IM yang sangat terkenal. Walaupun sukar, akhirnya lahirlah sebuah ebook yang satu-satunya memberi panduan mengajar bayi membaca khusus untuk ibu bapa.

 

Memperkenalkan

Ebook Rahsia Baby Pandai Baca

 

Ebook Rahsia Baby Pandai Baca

 

Ebook dalam format PDF

 

Format ebook adalah PDF iaitu buku maya yang hanya boleh dibaca melalui komputer menggunakan perisian khas Adobe Acrobat Reader. Anda juga boleh mencetak ebook ini bagi memudahkan anda untuk membacanya di mana-mana sekalipun.

 

Mengapa anda perlu mengetahui dan mempelajari kaedah membaca daripada ebook ini ?

 

Beri panduan ibu bapa mengajar bayi membaca di rumah.Anda tak perlu habiskan duit hantar ke pusat-pusat penjagaan kanak-kanak yang mahal-mahal.

 

Beri panduan ibu bapa mengajar sendiri dengan cara yang sangat mudah,tak perlu pergi ambil kursus mahal-mahal nak ajar anak baca.

 

Tak perlu tunggu anak dah besar 3 ke 4 tahun atau 5 /6 tahun,masa tu ada yg dah pandai lawan cakap, anak-anak tak nak mak bapak sendiri yang ajar!

 

Masa bayi ni lah MASA yang paling sesuai untuk mak bapak ajar anak membaca

 

Masa usia bawah 1 tahun,bayi comel SENANG IKUT apa yang mak bapak ajar!

 

 

Apa panduan yang diberi?

 

Start
Sebab-sebab mengapa bayi  mampu belajar membaca

 

Start
Mengapa membaca awal itu sangat penting,apakah kelebihannya?

 

Start
Pengalaman penulis sendiri mengajar anaknya membaca semenjak babynya berusia 8 bulan lagi! Pengalaman hebat yang tidak pernah diceritakan kepada umum selama ini !

 

Start
Bagaimana merangsang bayi supaya bayi anda pandai,cerdik,matang & bersedia untuk belajar membaca!

 

Start

Membimbing & mengajar anda langkah demi langkah tentang:

1) Menyediakan bahan pengajaran ( simple je..)

2) Cara-cara mengajar ( supaya berkesan la..)

 

Start
Bagaimana menguji (bayi yang belum pandai bercakap! Bagaimana ye? )

 

Start
Belajar prinsip-prinsip yang perlu dipatuhi supaya pengajaran berjaya. (Ada yang tak ikut panduan..main redah je…mungkin pengajaran bermasalah )

 

Start
Belajar  prinsip-prinsip yang perlu dipatuhi supaya pengajaran berjaya. (Ada yang tak ikut panduan..main redah je,mungkin pengajaran bermasalah )

 

Start
Panduan merekod pencapaian bayi bertujuan untuk lihat prestasi bayi anda!

 

Start
Apakah masalah yang bakal dialami dan cara penyelesaiannya, ada yang excited sangat ajar bayi sampai lupa panduan yang diberi. Jadi diberikan cara mengatasi masalah jika terjadi.

 

 

Mengapa anda mesti dapatkan ebook ini ? Tak percaya yang bayi boleh diajar & mampu membaca?

 

Sedikit Tips La.. kenapa BAYI SUKA & BOLEH MEMBACA dengan KAEDAH yang saya tulis dalam panduan ebook ini

 

Start
Sebab orang yang mengajar mak dia, ayah dia, kakak dia , opah dia, atuk dia dan sape2 dari ahli keluarga dia.

 

Start
Sebab orang yang mengajar ni dia suka,ada hubungan istimewa dengan dia . dia akan ikut, dia akan suka & dia akan belajar!

 

Start
Belajar sambil bermain-main dengan ibu bapa dan adik beradik.

 

Start
Sebab bayi sangat suka dengan kaedah yang diajar... enjoy!

 

Start
Sebab pengajaran sangat mudah… semudah bayi minum susu..

 

Start
Sebab bayi tidak dipaksa belajar (paksaan tidak akan membawa kejayaan)

 

Start
Sebab pengajaran dalam bentuk rangsangan yang mana bayi memang sukakan rangsangan setiap masa.

 

Start
Bayi suka sebab bayi faham apa yang dipelajari ! Ye la, kalu belajar pasal mak dia,opah dia,datuk dia,kucing dia,susu dia, mainan dia, tentulah dia fahamkan!

 

Start
Bayi suka sebab apa yang mak dia ajar bermakna dalam hidupnya! Tak faham? Emm..macam ni la.. bila mak-mak ajar A,B,C… bayi tak suka sebab A,B,C tu dia tak tau ape, tak faham la sebab tkde kaitan dengan hidup dia. A tu ape ye? Benda ke…ayam ke…susu ke… Ha…tu sebab bayi tak suka belajar A,B,C..terlalu abstrak dan tidak bermakna kepada bayi! Tapi kalau apa yang diajar tu pasal mak dia dan pasal abah dia, tentulah mak dan abah dia mempunyai makna dalam hidupnya! Tak faham lagi? Dapatkan ebook ini, anda akan lebih memahami!

 

Start
Bayi suka sebab masa yang dimbil untuk belajar tak lama ! cukup 2 ke 3 minit setiap kali ajar atau 10 minit sehari.Tak boleh ke ambik masa 10 minit daripada 1,440 minit yang kita ada sehari untuk mengajar anak kita membaca? Lagi pun, tak perlu lama sebab bayi cepat bosan & daya tumpuan bayi sangat pendek !

 

Apa kata Mereka yang pernah mencuba kaedah ini…

 

Saya merupakan seorang ibu kepada anak yang baru sahaja berumur setahun sembilan bulan.Pada mulanya saya tidak mengetahui bahawa kaedah ini bagi bayi di bawah usia 2 tahun. Setelah mengenali ebook ini saya cuba mempraktikkan kepada anak saya dan ianya ternyata berkesan dan memerlukan latihan yang konsisten. Ia mudah, penyediaan bahan yang murah dan masa yang singkat menjadikannya satu aktiviti yang perlu diamalkan oleh setiap ibu bapa.Bayi mudah belajar bukan sahaja kerana perkataan yang diajar bermakna bagi bayi malah mudah difahami kerana perkataan yang dipilih wujud di persekitaran mereka. Kepada ibu bapa, gunakanlah masa di peringkat umur emas ini untuk menjana intelek bayi menjadi anak pintar cerdas.Terima kasih kepada penulis kerana perkongsian ilmu yang begitu berharga ini.

 

 

Pn.Noor Syakila - K.Kangsar, Perak

Penulis merupakan seorang ibu yang sangat berpengalaman dalam teknik mengajar bayi membaca. Berdasarkan kepada panduan lisan dan teknik yang diberikan kepada saya oleh penulis banyak memberikan pengetahuan yang berguna tentang cara untuk mengajar bayi membaca bermula seawal usia 6 bulan memandangkan saya bekerja di tempat yang sama dengan penulis. Saya yakin eBook yang telah saya baca ini berupaya menjadikan bayi saya yang masih kecil ini berkebolehan membaca seawal umur 1 tahun. Saya telah pun memulakan teknik yang dipelajari dari penulis dan berpandukan kepada eBook ini bersama-sama dengan isteri saya dalam mengajar bayi kami membaca.eBook ini amat berkesan dan berguna kepada para ibu bapa yang mahukan bayi mereka membaca seawal usia 1 tahun.

 

 

En.Mohd Azhar Md Saad

Saya berjaya memperkenalkan banyak perkataan kepada bayi saya dengan mengaplikasikan teknik yang telah saya pelajari dari eBook dan dari penulis sendiri. Teknik yang saya pelajari ini amat mudah dan berkesan dalam mengajar bayi mengenal perkataan memandangkan otak bayi pada usia 6 bulan mengalami perkembangan sebanyak 70%. Teknik ini juga tidak memerlukan masa yang lama. Selain itu, dari eBook ini saya juga telah mempelajari beberapa teknik senaman bayi yang mampu membantu perkembangan otak bayi. Saya berpandangan eBook ini amat berkesan dan berguna kepada para ibu bapa yang mahukan bayi mereka membaca seawal usia 1 tahun kerana secara tidak langsung kita memupuk minat anak-anak kita untuk membaca.

 

 

Pn. Roziah Ishak

 

TUNGGU... SELAIN EBOOK

 

ADA BANYAK BONUS YANG SAYA NAK BAGI PADA ANDA!

 

BONUS YANG SANGAT BERGUNA UNTUK MEMBANTU MENJAYAKAN PENGAJARAN KEPADA BAYI ANDA NANTI

 

BONUS 1- BAHAN PENGAJARAN PERMULAAN

[Bernilai RM36]

 

 

Anda diberi 5 set bahan pengajaran permulaan dalam bentuk Power Point.Ini sangat membantu untuk anda memulakan pengajaran di rumah. Tajuk–tajuknya ialah:

A. CERITA TUBUH BADAN SAYA

B. CERITA DI RUMAH SAYA

C. CERITA BINATANG SAYA

D. CERITA APA YANG SAYA BUAT

E. CERITA DI LUAR RUMAH SAYA

 

BONUS 2 - VIDEO PENGAJARAN MEMBACA

[Bernilai RM20]

 

 

Video ini disediakan khas untuk memberi panduan kepada ibu bapa secara visual cara-cara mengajar anak anda membaca. Panduan ini disediakan untuk membantu ibu bapa melakukan pengajaran sendiri di rumah.

 

BONUS 3 – VIDEO MENGAJAR & MENGUJI [ Bernilai RM20]

 

 

Anda akan melihat video klip bagaimana bayi diajar membaca,bayi kecil yang pandai membaca dan bagaimana bayi diuji membaca.Video klip ini membantu anda membuat pengajaran dan ujian membaca dengan bayi anda di rumah.

 

SEMUA BONUS DI ATAS BERNILAI RM76

 

Siapakah yang perlu dapatkan ebook ini?

 

Start
Anda yang merancang untuk berumahtangga tak lama lagi

 

Start
Anda yang sudah berumahtangga yang bergelar suami & isteri

 

Start
Anda yang sedang mengandung...yg menunggu kelahiran baby

 

Start
Anda yang baru mendapat cahaya mata ....Tahniah

 

Start
Anda yang sudah ada anak seorang /2/3/4/5/6 .... ibu bapaklah tu

 

Start
Anda yang bergelar pengasuh di nurseri atau rumah sendiri

 

Start
Anda yang bergelar guru/guru tadika/taska dll

 

Start
Anda yang bergelar nenek..yg suka jaga cucu...atuk pun

 

Start
Anda yang bergelar student yang belajar tentang bayi & kanak-kanak

 

Start
Anda yang bergelar pensyarah yang mengajar pendidikan awal kanak2

 

Start
Kita semua yang nak melihat anak pintar dan cemerlang!

 

Ebook ni untuk ibu bapak yang 'educated ' je ke ?

Ebook ini sesuai untuk SEMUA...tak kira ANDA...

 

operator pengeluaran di kilang, kerani, tukang kebun, jururawat anggota polis, tentera atau bomba, ahli perniagaan besar atau kecil-kecilan, jual sayur di pasar,jual burger,jual ikan,jual char kuey tiaw, peniaga pasar malam, perniaga uptown dan down town tukang rumah, tukang cat,tukang jahit, petani, nelayan, buruh binaan, pembuat labu sayong, pemandu lori/teksi/bas/penarik beca, jurutera, doktor,guru , pensyarah, usahawan IM penuh & separuh masa, kepada suri rumah sepenuh masa malah untuk sesiapa sahaja ...

 

ebook Rahsia Baby Pandai Baca untuk SEMUA

 

Dapatkan Ebook Ini

 

Saya memberikan anda jaminan 365 hari wang dikembalikan jika anda tidak berpuas hati dengan rahsia-rahsia yang terkandung dalam ebook ini..

 

* Pulangan wang dijamin!

 

Jadi dapatkan ebook ini sekarang juga pada harga yang mampu anda miliki cuma..

 

RM80

RM60

Harga Diskaun

 

Harga Diskaun

TAWARAN PROMOSI

 

RM50 sahaja

 

Jika anda mendapatkan pakej ebook ini sekarang, anda hanya perlu membayar RM50 sahaja. Selepas ini, harga ebook mungkin akan dinaikkan bila-bila masa saja. Ingat! Tawaran promosi ini hanya sekejap saja..

 

Tempah

(klik gambar di atas untuk ke ruangan pembelian)

 

Begitu mudah untuk memilikinya

 

Langkah 1 - Masukkan RM50 ke akaun yang dinyatakan di ruangan pembelian
Langkah 2 - Isikan Borang Pengesahan Pembayaran di ruangan pembelian
Langkah 3 - Tunggu link download akan dihantar ke alamat email anda
Langkah 4 - Anda boleh mendownload/print ebook tersebut

 

* P.S: Belian anda selamat dan tetap diterima walaupun pukul 3 pagi.

* P.S.S: Anda boleh guna apa cara pembayaran melalui apapun bank, samada bank in, online , cash deposit, kad kredit dan lain.

 

Wow! Ini Bagus untuk Anak Saya, Saya Nak Satu!

 

Atau... ada yang masih beri 1001 alasan.

Ala..anak kecik lagi.. takkan dia faham.

Esok2 .. dia pandailah sendiri... tak payah ajar.

Saya kerja, takde masa...mengajar ni kerja cikgu.

 

Atau nasib anak-anak akan jadi seperti ini !! minta dijauhkanlah...

 

(Petikan Berita Utusan Malaysia 12 Oktober 2005)

 

100,000 murid tahun 2 hingga 6 tidak tahu membaca

KUALA LUMPUR 11 Okt. – Ketika negara memasuki fasa kedua menuju Wawasan 2020, terdapat lebih 100,000 murid tahun dua hingga enam sekolah rendah di seluruh negara didapati tidak tahu membaca, menulis dan mengira- Datuk Mohd. Sarit Yusoh (BN-Temerloh)

 

Kerajaan sasar 85 peratus ikuti prasekolah pada 2012

PARIT RAJA: Kementerian Pelajaran mengenal pasti kira-kira 85,000 murid tahun satu masih belum mampu membaca dan menulis, kata Timbalan Menterinya, Dr Mohd Puad Zarkashi. Sehubungan itu, katanya, kerajaan mensasarkan 85 peratus kanak-kanak mengikuti kelas prasekolah pada 2012 berbanding hanya 65 peratus sekarang.

 

NUTP akui banyak murid tak tahu baca

Oleh ABDUL MUIN SAPIDIN

KUALA LUMPUR 11 Okt. - Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) mengakui hampir semua sekolah rendah di seluruh negara ada menempatkan murid yang tidak tahu membaca, menulis dan mengira pada masa ini.

Antara salah satu faktor penyebabnya ialah : Murid tidak mendapat pendidikan asas dari awal (prasekolah) sehingga menyukarkan mereka menyesuaikan diri dengan kelompok murid pintar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

Kalau macam tu .... takut juga anak saya jadi mangsa ye ! 100,000 anak-anak sekolah rendah TAK TAU BACA bukan sikit tu...

 

Bandingkan berita akhbar di atas dengan cerita di bawah ni...

 

Cuba Tengok ni.....petikan daripada ebook yang saya tulis...

 

Jangan hairan sekiranya bayi yang belum pandai bercakap sudah pandai membaca ! Pelikkan ! Begitulah yang berlaku kepada bayi yang belajar membaca dengan menggunakan kaedah ini. Memang menakjubkan bayi dapat membaca sedangkan mereka belum pun boleh bercakap. Bagaimana perkara ini berlaku dan macam mana menguji bayi yang belum pandai bercakap?

 

Emm…nak tau bacalah ebook ni lebih lanjut!

 

BERIKAN SAYA EBOOK YANG HEBAT NI!

Dan juga Bonus-Bonus Yang Menarik dan Sangat Membantu Pengajaran tu!

 

 

Jom Komen & Kongsikan Pada Rakan Facebook Anda! :)


 

 

Ikhlas dari,

 

Wan Sazimah

Wan Sazimah Bt Wan Yaacob

( Mamahana )

019 3805060

Email: mamahana92@gmail.com

Website : babypandaibaca.com

fan page Facebook: Baby Pandai Baca

 

P.S: Ebook Baby Pandai Baca ditulis berdasarkan pengalaman benar seorang ibu mengajar anaknya membaca. Pengalaman ini perlu dikongsi bersama dengan ibu bapa lain di luar sana yang juga ingin melihat anak mereka pintar dan berjaya.

P.P.S: Bersama ebook ini disertakan juga 3 bonus utama yang sangat berguna untuk membantu pengajaran anak-anak . Bonus ini bukan saja-saja diadakan,tetapi sebagai pelengkap pengajaran kaedah yang diajar.

P.P.P.S: Dapatkan ebook sekarang dengan tawaran harga promosi. Harga yang ditawarkan sekarang sangat murah dan berpatutan. Harga akan dinaikkan sebaik sahaja tempoh promosi tamat. Klik Di sini untuk untuk membuat tempahan.